De dienst Secretariaat staat in voor de voorbereiding en afhandeling van de zittingen van de bestuursorganen, zoals de gemeenteraad, vast bureau, OCMW-raad, het MAT en van het college van burgemeester en schepenen. Het bijhouden van de registers van de notulen van deze bestuursorganen. Maar ook het digitaal ter beschikking stellen van de agenda en verslagen van de gemeenteraad, het administratief voorbereiden, opvolgen en afhandelen van de installatie van de verkozen gemeenteraadsleden en leden van het college van burgemeester en schepenen naar aanleiding van verkiezingen. Daarnaast staat deze dienst in voor het opleggen van gemeentelijke administratieve boetes (GAS) door de aangewezen sanctionerende ambtenaar en bieden zij ondersteuning aan burgemeester en schepenen bij de dagelijkse invulling van hun bestuursmaatregelen. Ze verspreiden de inkomende briefwisseling en beheren het archief.
Waarvoor kan je bij ons terecht?
- 00. Wie mag er stemmen?
- 01. Hoe geldig stemmen?
- 02. Wat als ik niet kan gaan stemmen?
- 03. Op wie kan ik stemmen?
- 04. Ik heb hulp nodig bij het stemmen. Kan ik me laten bijstaan door iemand?
- 05. Waar vind ik de kiesresultaten?
- 06. Publicaties
- 07. Initiatiefrecht
- Budgetbeheer
- Ereburgerschap
- Intergemeentelijke samenwerkingsverbanden
- Klachtbehandeling
- Openbaarheid van bestuur
- Overige bekendmakingen
- Provinciaal horecareglement van de Limburgse hulpverleningszones
- Reglementen & verordeningen
- Stemmen bij verkiezingen (gemeenteraad en provincieraad)
- Uniforme GAS reglementering PZ Kanton Borgloon
- Updates covid-19
E-loket
- Aanvraag • Uittreksels, attesten, aktes, PIN- en PUK-codes en adreswijzigingen • Burgerzaken Smartloket formulier