Dienstverlening verbeteren
Het doel van de gemeente en het OCMW is om hun organisatiemodel te moderniseren, wat zowel voordelig is voor de inwoners als voor de dienstverlening zelf, dat beter op elkaar afgestemd zal worden. Bedoeling is om vanaf 8 januari 2018 de dienstverlening op afspraak te organiseren voor de twee organisaties met uitzondering van de eerstelijnsdienstverlening, zoals het afhalen van vuilniszakken of van een identiteitskaart.
Online afspraak maken
Door deze afsprakenmodule, kunnen burgers in de toekomst zelf telefonisch of via de website een afspraak maken wanneer het hen uitkomt. Hierdoor zijn lange wachtrijen in het gemeentehuis uitgesloten in de toekomst. De personele bezetting wordt dan ook afgestemd op de drukte, waardoor alles vlot en efficiënt zal verlopen.
Verbouwingen
Vanaf november starten alvast de voorbereidingen in het administratief centrum. Zo zal het onthaal volledig verbouwd worden en komen er twee onthaalbalies. Hierdoor zal het gemeentehuis van dinsdag 7 november tot en met vrijdag 15 december enkel toegankelijk zijn via de zijingang aan de Pieter Geert Buckinxstraat.
De gemeente voorziet onder andere een speciaal informatieblad in november en een opendeurdag begin januari om hun inwoners wegwijs te maken met het nieuwe systeem.
Hou ook onze website, Facebook- en Twitterpagina in de gaten voor meer updates!