Gemeente Kortessem

E-loket heeft succesvolle start

Uit cijfers blijkt dat het e-loket erg populair is sinds de invoering. Bijna 40% van de mensen die een attest aanvragen, doen dat al via het e-loket.

Sinds 14 juli 2017 werd het e-loket ingevoerd in de gemeente Kortessem. Hiermee kunnen inwoners via de gemeentelijke website naar het e-loket gaan en bepaalde attesten aanvragen, zoals een uittreksel van het strafregister, een getuigschrift van woonst of een getuigschrift van samenwoonst. Uit de evaluatie blijkt dat intussen 37% van de inwoners die een attest nodig hebben, hier gebruik van maken.

Volledig gratis

Wanneer de attesten worden aangevraagd in het administratief centrum zelf, wordt een kost van €2 per attest aangerekend. Via het e-loket is dit volledig gratis en alle attesten kunnen aangevraagd worden zonder bijkomende verplaatsing of extra kost. De inwoners van Kortessem hebben alvast duidelijk hun weg en de voordelen gevonden naar het e-loket. Het e-loket raadplegen kan via www.kortessem.be/e-loket.

Gepubliceerd op wo 11 oktober 2017